Măsuri în domeniul justiţiei din perspectiva Decretului de prelungire a stării de urgenţă pe teritoriul României

Conform Decretului aprobat de Parlamentul României în data de 16.04.2020, pe durata stării de urgenţă:

  • Se vor redacta şi comunica hotărârile judecătoreşti;
  • Se vor înregistra pe rolul instanţelor de judecată cererile de chemare în judecată introduse pe rolul instanţelor, pe perioada stării de urgenţă;
  • Se vor efectua orice alte activităţi ( exemplu: transmiterea actelor procedurale către părţile din proces),

însă doar cu condiţia respectării regulilor de disciplină sanitară stabilite de autorităţile cu atribuţii în domeniu şi având în vedere dispoziţiile Decretului de prelungire a stării de urgenţă pe teritoriul României.

Totodată, prin acelaşi Decret se arată că nu încep să curgă, iar dacă au început să curgă se suspendă, pe toată durata stării de urgenţă, termenele privind:

  • Prescripţiile;
  • Uzucapiunile;
  • Termenele de decădere de orice fel, cu excepţia celor aflate în curs la data prelungirii stării de urgenţă prevazute pentru efectuarea actelor procedurale sau pentru exercitarea contestaţiilor, plângerilor şi căilor de atac în cauzele civile care nu au caracter urgent, acestea din urmă întrerupându-se  şi  urmând a curge noi termene de aceeaşi durată  de la data încetării stării de urgenţă.

Toate dispoziţiile contrare în ceea ce priveşte termenele mai sus amintite, prevăzute în Codul Civil sau în alte legi speciale, nu se aplică pe perioada stării de urgenţă.

Av. Lorena Danila

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *